MMA i dagsläget

Vad är en bra fighter? Ibland känns det som turen spelar lite för stor roll.
De riktiga mästarna visar sig då de försvarar sin titel med skicklighet och dominerar de som inte är skickliga nog.
Ibland ifrågasätter jag The Last Emperor, jag uttalar mig inte kvalificerat imot. Men de matcher jag sett har han vunnit rent på fys och hjärta (vilket inte är fel). Men jag älskar tekniska matcher.
Bj penn mot Sean Sherk var en fröjd av teknisk dominans.
Fedor förlorade ganska snabbt senast, var det tur? Var det den andres skickliga lås? Och nej jag tänker inte säga att han är någon oteknisk bjässe som haft tur, hela mma världen borde ju veta bättre än jag om det vore fallet.
Undra varför tungviktarna är så populära när det är snabbare action i lättvikterna?

Kommentarer
Postat av: Martin

Det är klart att tur spelar roll, men man ser ju att vissa är lite mer speciella än andra. Tag till exempel Georges St-Pierre, inget snack om att han är skicklig, men visst har han säkerligen tur också. Det gäller alla.



Men det är svårt att säga vad en bra fighter egentligen är. Kanske komplett är ett bättre ord?



Själv följer jag WEC mest för att de kör lättare divisioner, och som du säger, det är mer fart och action. Men tungviktarna har mer knockout kraft och att se en knockout i Bantamweight är ju sällsynt.

2010-07-29 @ 17:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0